W dniu 05.11.2019 roku uczniowie Szkoły Przysposabiającej do Pracy gościli pracownika Muzeum Etnograficznego we Wrocławiu. Pani Olga przedstawiła nam historię biżuterii dawniej i dzisiaj. Uczniowie dowiedzieli się jak dawniej kobiety poprawiały swoją urodę i z czego przygotowywano dla nich biżuterię. Ogromną ciekawością cieszyły się korale wykonane z chleba, z papieru, gliny czy bursztynu. Przy pomocy pani Olgi powstały korale z papieru, które prezentują się doskonale.

Galeria zdjęć: Muzeum etnograficzne

 

                                                                                                                Edyta Szymczyk

Po raz pierwszy w bieżącym roku szkolnym uczestniczyliśmy w Europe Code Week, który to jest inicjatywą międzynarodową, mającą na celu promowanie kodowania.

Intensywny rozwój technologiczny powoduje zwiększone zapotrzebowanie na programistów na rynku pracy, co stanowi jeden z istotnych motorów napędowych dla rozwoju języków programowania i ich zastosowania. Niebagatelnym zyskiem z nauki kodowania jest korzystny wpływ na intelektualny rozwój młodego człowieka, który odzwierciedla się w pozostałych aspektach naszej codziennej aktywności w szkole, pracy etc.

Nauka kodowania kojarzy się z reguły z nudnym pisaniem kodu i dlatego postanowiłem zorganizować zajęcia, które już w samej swojej formie będą atrakcyjne i ciekawe dla uczniów. W sukurs poszły mi najnowsze rozwiązania technologiczne w postaci iPada, Apple TV oraz Osmo Coding.

Osmo Coding jest grą (sic!) edukacyjną przeznaczoną do nauki programowania, a w zasadzie do wejścia w świat programowania i podstawowych pojęć zarezerwowanych dla tej dziedziny. Dodatkowo postanowiłem przesłać obraz z ekranu iPada na tablicę interaktywną za pośrednictwem Apple TV, aby  uczniowie mogli w komfortowy sposób widzieć obraz w powiększonym rozmiarze. Aspekt rewalidacyjny wszelkich zajęć jest najważniejszym wymiarem, bez którego całe pozostałe działanie mogłoby nie mieć sensu lub jego pozytywny wpływ byłby bardzo ograniczony.

W Osamo Coding uczniowie uczą się analizowania zastanej sytuacji, szukania i planowania rozwiązań, oraz wdrażania ich w życie. Dodatkowo uczniowie zapoznali się z nomenklaturę stricte informatyczną, bo korzystaliśmy z takich pojęć jak: polecenie, instrukcja, pętla etc.

Zaskoczeniem dla mnie było ogromne zainteresowanie uczniów i nieodparta chęć uczestnictwa w zajęciach. Po każdej lekcji padało pytanie, czy jeszcze kiedyś przyniosę Osmo. Najważniejszy wniosek jaki płynie z przeprowadzonych zajęć, to to, że każdorazowe wprowadzenie nietypowych, innowacyjnych rozwiązań przekłada się na zwiększone zainteresowanie ze strony uczniów, a przez to na poprawę efektywności realizowanej formy edukacyjnej.

Galeria zdjęć: Programowanie z Osmo Coding

Marcin Jarosz

W dniach 25-27 października  odbyły się zawody, w których naszą szkołę reprezentowali: Julia Michaliszyn, Kacper Tchórz, Paweł Hejna i Andrzej Klepsz. Udało nam się obronić trzecie miejsce indywidualnie – P. Hejna  i drużynowo A. Klepsz, K. Tchórz i P. Hejna.

Galeria zdjęć: Mistrzostwa Polski w tenisie dźwiękowym

Maciej Cekiera

Fundacja „Wspólnota Pokoleń” zaprosiła młodzież naszego Ośrodka na niecodzienne spotkanie z „żywą historią”. 2 października gościli u nas Państwo Roman Janik i Krystyna Lewandowska, którzy podzielili się swoimi wspomnieniami z czasów II wojny światowej. Nasi goście jako dzieci zostali wraz z rodzinami wysiedleni ze swoich ojczystych terenów i trafili na Syberię oraz do Kazachstanu. Uczniowie Ośrodka z wielkim zainteresowaniem słuchali tych wstrząsających relacji o czasach, gdy panował głód, strach, a człowiekowi, wraz z dorobkiem całego życia, odbierano także nadzieję. Historia, tym bardziej wstrząsająca, bo opowiedziana z perspektywy kilkuletnich dzieci, na pewno pozostanie w naszej pamięci. Dziękujemy naszym Szanownym Gościom za poświęcony nam czas i liczymy na kolejne spotkania.

Galeria zdjęć: Niezwykłe spotkanie z historią