Dzieci z klas I i II b podjęły kolejne wyzwanie – „Co możemy obliczać w zoo?” Okazuje się, że bardzo dużo – od ilości zwierząt, poprzez długość ogrodzenia, powierzchnię wybiegów, ilość pasków na zebrze - do mierzenia temperatury w pomieszczeniach, temperatury wody i wiele, wiele innych. Klasa I jako główne zadanie miała obliczyć – ile kosztuje karma dla wybranego zwierzęcia?  Uczniowie wybrali syreny – manaty, bo chociaż nie są one podobne do syren z bajek, ale są prawdziwe i żywe. Dowiedzieliśmy się wiele ciekawostek na temat tych zwierząt, a ukoronowaniem było oglądanie, jak dostojnie pływają w naszym ogrodzie zoologicznym. Dzieci z klasy II rozwiązywały i układałyzadania  zaczynające się od wyrażeń: o ile więcej? O  ile mniej? Uczyliśmy się także odczytywać informacje z wykresów słupkowych. Na zakończenie odbyła się wycieczka do zoo, gdzie dzieci uczestniczyły  w warsztatach, odwiedziły wiele zwierząt i zobaczyły, że na każdym kroku można coś obliczać, aby każdemu zwierzęciu żyło się jak najlepiej.

Dzieci z klas I i II b podjęły kolejne wyzwanie – „Co możemy obliczać w zoo?” Okazuje się, że bardzo dużo – od ilości zwierząt, poprzez długość ogrodzenia, powierzchnię wybiegów, ilość pasków na zebrze - do mierzenia temperatury w pomieszczeniach, temperatury wody i wiele, wiele innych. Klasa I jako główne zadanie miała obliczyć – ile kosztuje karma dla wybranego zwierzęcia?  Uczniowie wybrali syreny – manaty, bo chociaż nie są one podobne do syren z bajek, ale są prawdziwe i żyweJ. Dowiedzieliśmy się wiele ciekawostek na temat tych zwierząt, a ukoronowaniem było oglądanie, jak dostojnie pływają w naszym ogrodzie zoologicznym. Dzieci z klasy II rozwiązywały i układałyzadania  zaczynające się od wyrażeń: o ile więcej? O  ile mniej? Uczyliśmy się także odczytywać informacje z wykresów słupkowych. Na zakończenie odbyła się wycieczka do zoo, gdzie dzieci uczestniczyły  w warsztatach, odwiedziły wiele zwierząt i zobaczyły, że na każdym kroku można coś obliczać, aby każdemu zwierzęciu żyło się jak najlepiej.

Galeria zdjęć >>>Matematyka w ZOO<<<