Kolaż zdjęć przedstawiający uczniów klasy I podczas rozwiązywania zadań projektowych - na tablicy multimedialnej, na kartach pracy i dokonujący obliczeń z wykorzystaniem systemu dziesiątkowego Montessori

Uczniowie klasy I i II b szukali odpowiedzi na pytanie „Jak matematyka łączy się z kinem?” Zaczęli od przypomnienia sobie seansu „Świąteczna niespodzianka” i wszystkiego, co związane było z wyjściem do kina. Później rozwiązywali zadania, dzięki którym  nabyli nowe umiejętności, jak odczytywanie i zapisywanie dat i godzin, rozpoznawanie znaków rzymskich. Dokonywali obliczeń pieniężnych, odczytywali informacje zawarte na bilecie, szukali miejsca na widowni, a także poznali nowe pojęcia jak: bilet ulgowy”, „promocja”, „cenniki”, „repertuar”.  Jako podsumowanie opracowali plan wyjścia do kina z uwzględnieniem daty, biletów, zakupu przekąsek i co, najważniejsze – wyboru filmu.

Uzbrojeni w taką wiedzę, uczniowie czekają na nowy film w kinie.

Galeria zdjęć >>>„Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki” moduł VI - „Matematyka w kinie”<<<