Uczniowie w korytarzu muzeum architektury

W kolejnym realizowanym  module tematem była: „Matematyka w architekturze” Zajęcia rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu edukacyjnego, dzięki któremu dzieci dowiedziały na czym polega praca architekta oraz mogły dostrzec, że w architekturze widoczna jest symetria, rytm oraz porządek. Również  w ramach matematycznego projektu dzieci  klasy I i II b wybrały się do Muzeum Architektury. Uczniowie  zwiedzili  sale muzealne, szukali   elementów architektury w otoczeniu. Bawili  się w architektów jako poszukiwaczy kształtów. Na zakończenie wycieczki w  grupach budowały dowolne budynki. Wykazali  się wielką pomysłowością! Dowiedzieli  się, że matematyka to podstawa w każdej budowli. Matematyka oddziałuje na architekturę również przez sferę konstrukcyjną.  W ramach podsumowania naszego projektu w  szkole  uczniowie uzupełnili karty pracy. Zajęcia w tym module będą okazją do wędrówki i uważnego obserwowania otoczenia. Głównym celem jest nauczenie się patrzenia na budynki, które otaczają dzieci na co dzień, w nowy, matematyczny sposób. W architekturze doskonale widać umiejętność planowania, porządek, rytm czy symetrię. Uczniowie będą mieli okazję samodzielnie odkrywać te prawidłowości w czasie obserwacji najbliższego otoczenia. Wszyscy jesteśmy ciekawi kolejnego modułu.

Galeria zdjęć >>>Projekt edukacyjny „Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki.”<<<