... i na wirtualnych

W IV module projektu „Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki” uczniowie klasy I i II b odkrywali, co łączy świat nut i liczb. Mieli okazję poznać zawód muzyka i posłuchać znanych utworów skomponowanych przez klasyków oraz szukali związków muzyki z matematyką. Jak to robili?

Najpierw uczniowie poszli do filharmonii, aby posłuchać muzyki w najbardziej odpowiednim do tego miejscu. Później, już na zajęciach, dostrzegali, kontynuowali, wyklaskiwali rytmy, porównywali wartości – krótszy, dłuższy, mały – duży na przykładzie instrumentów, zahaczyli nawet o ułamki – całość, połowa, ćwierć, jedna ósma. Używali do tego różnych instrumentów, a także głosu, rąk, nóg, pięt i wszystkiego co mogło stukać i grać. „Panie Janie…” w różnych interpretacjach klasy I słychać było w całej szkole! Szukaliśmy także utworów, które mają pojęcia matematyczne w nazwie – od „Czterech pór roku”, poprzez „Walc minutowy” do „Umiem liczyć do 10”. Świetnie się przy tym bawili, można powiedzieć – znają matematykę śpiewająco!

Galeria zdjęć >>>Matematyka w muzyce<<<