Plac Zamkowy

W dniu 26 listopada 2019 roku uczniowie klasy I MP, I MG oraz klasy II  Szkoły Branżowej kierunek kształcenia – Mechanik monter maszyn i urządzeń udali się na wycieczkę do Warszawy.  Wyjechaliśmy z Wrocławia pociągiem o godzinie 5.55 a w Warszawie byliśmy o godzinie 10.40. Po krótkiej wizycie w galerii Złote Tarasy udaliśmy się do Muzeum Techniki w Pałacu Kultury i Nauki. Wystawy były w reorganizacji więc udaliśmy się windą na 30 piętro Pałacu Kultury by podziwiać Warszawę z góry. Następnie przeszliśmy na plac marszałka Józefa Piłsudskiego i oddaliśmy hołd przed Grobem Nieznanego żołnierza. Podeszliśmy również pod pomnik ofiar katastrofy lotniczej w Smoleńsku oraz pod pomnik prezydenta Lecha  Kaczyńskiego oraz  pod pomnik marszałka Józefa Piłsudskiego. Udaliśmy się ulicą  Krakowskie Przedmieście do Zamku Królewskiego, po drodze mijając Pałac Prezydencki. W Zamku Królewskim byliśmy umówieni z przewodnikiem i przez półtorej godziny zwiedzaliśmy piękne sale i eksponaty muzealne słuchając z ogromnym zainteresowaniem opowieści i objaśnień pani Beaty Chabrowskiej,  która nieodpłatnie pokazała nam ten piękny Zamek i jego zabytki i wnętrza. W Kaplicy Królewskiej na Zamku widzieliśmy wyeksponowaną   urnę z sercem Tadeusza Kociuszki.   W drodze powrotnej na Dworzec Centralny PKP w Warszawie odwiedziliśmy kościół pod wezwaniem Świętego Krzyża. Tam mogliśmy zobaczyć miejsce w którym spoczywa serce Fryderyka Chopina.

Do Wrocławia wróciliśmy około godziny 22.30. Wycieczka bardzo się udała i pozostawia w nas niezapomniane wrażenia. W wycieczce uczestniczyli : Patryk Popławski, Andrzej Klepsz, Kuba Kupczyński, Bartek Wilczyński, Jacek Pałaszczuk. Opiekun – Andrzej Karpiński